strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |

Manewr Merrimac
Poniższe zagranie polega na poświęceniu własnego (dobrego) króla celem uniemożliwienia dojścia przeciwnika do dobrych lew na stole (nazwa zagrania pochodzi od nazwy statku amerykańskiego zatopionego przez własną załogę u wejścia do portu Santiago de Chile, celem uniemożliwienia flocie hiszpańskiej wypłynięcie w morze).

Gracz S rozgrywa 3 BA po wiście 10 kier, przy następującym rozkładzie kart

  A 8
8 6 5
10 3
K D 10 6 4 2
 
7 6 4
10 9 7 4 2
D 9 7 4
7
stolik K 10 9 5
A 3
K 6 5 2
A 8 3
  D W 3 2
K D W
A W 8
W 9 5

Z rozkładu widać, że wzięcie 5 lew treflowych ze stołu daje wygraną. Ponieważ dojściem do wyrobionych trefli jest As pik, należy tak zagrać aby "wyrwać" dojście zanim rozgrywający wyrobi trefle. Dlatego też bijemy kiera Asem i zagrywamy Króla pik. Co prawda tracimy w ten sposób lewę pikową, ale wytrącamy przeciwnikowi dojście do wyrobionych trefli - wystarczy dwa razy puścić. W przypadku gdy rozgrywający puści naszego króla sytuacja się nie zmienia - nadal gramy pika i rozgrywający musi wziąć Asem przed rozegraniem trefli. W przypadku braku zagrania w Króla pik, rozgrywający weźmie minimum 10 lew.

poprzednie zadanie następne zadanie

strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |