strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |

Coup de diable (zagranie diabelskie)
Zagranie to polega na nie oddaniu lewy na czwartego króla leżącego pod trzecim asem.

W poniższym rozdaniu W rozgrywa 6 kier po ataku Damą pik.

  D W 10 9 8
K 8 7 2
9 6 4
4
 
5
D W 10 9 5 3
A D 8
A 7 5
stolik A K 7 4 3
A 6 4
K 7 3
W 10
  6 2
-
W 10 5 2
K D 9 8 6 3 2

Bijesz na stole i następnie przebitką pik wracasz na rękę. Grasz Damę kier na impas i okazuje się, że S nie ma kierów. Co dalej?
Impasujesz kiera drugi raz, następnie grasz trzy razy kara. Na szczęście podzieliły się. Na Króla pik wyrzucasz trefla i jeszcze raz przebijasz pika. Teraz grasz Asa i małe trefl. Powstaje końcówka, w której wychodzi S:

  -
K 8
-
-
 
-
10 9
-
-
stolik 7
A
-
-
  -
-
W
K

Obojętnie z czego S wyjdzie Król atutowy nie weźmie lewy. Zasadą zagrania diabelskiego jest oddanie trzeciej lewy od końca drugiemu z przeciwników. Aby do tego doszło po drodze trzeba zegrać pozostałe kolory, a ponieważ rzadko się zdarza, że wszystko leży tak jak trzeba, zagrywka Coup de diable jest wielką rzadkością.

poprzednie zadanie następne zadanie

strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |