strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |

Całus dla królowej
Jest to bardzo prosty manewr umożliwiaj±cy wygranie kontraktu pozornie nie do zrobienia. Poniżej dwa przykłady tej zagrywki.

1. Gracz S rozgrywa 3 BA po wi¶cie 6 kier.

  A K
8 3
A K 8 3 2
K 6 5
 
W 10 8 4
A W 9 6 4
D 7
10 7
stolik D 9 3
10 7 5
W 10 9
D W 4 2
  7 6 5
K D 2
6 5 4
A 9 8 3

Lewę bierzesz na D kier i od razu widać, że dopuszczenie do ręki gracza E zaowocuje podegraniem kierów i położeniem kontraktu. Dziewięć lew "idzie" pod warunkiem wzięcia 4 lew w karach, z tym że lewy karowej nie wolno oddać graczowi E. Gramy więc z ręki blotkę karo. Gdy obrońca W dołoży blotkę bijemy królem. Po powrocie do ręki asem trefl gramy ponownie karo i gdy obrońca W dołoży damę to po prostu j± puszczamy - całus dla królowej. Teraz wist kierowy nie obłoży kontraktu ale da dodatkow± lewę. Podobnie postępujemy (puszczamy) jeżeli gracz W położy damę przy pierwszej zagrywce w karo.

2. Rozgrywamy kontrakt 5 kier po wi¶cie dam± pik.

  A K 5
D W 10
A W 9 8 7
3 2
 
D W 10 6 3
6
10 6 3
A D 5 4
stolik 9 8 4
5 4
K D 2
W 10 9 7 6
  7 2
A K 9 8 7 3 2
5 4
K 8

Aby wygrać kontrakt należy damę pik przepu¶cić. Pozwoli to na wyrzucenie na pika jednego kara a następnie po dwóch przebitkach na wyrobienie dwóch kar. Impasowanie kar nie ma sensu albowiem gracz E po wzięciu kara otworzy trefle i kontrakt nie idzie

poprzednie zadanie następne zadanie

strona główna | regulamin | trening | wyniki | Ognisko TKKF "Chemik" |